12 dintre cele mai bune fructe

12 dintre cele mai bune fructe

Kerson Fruit ( Muntingia calabura)

Acest mic fruct rotund roșu, cu o aromă asemănătoare cu cireșele, care crește în multe țări tropicale are mult mai multe beneficii decât pare. Conținând mulți compuși antibacterieni puternici, acest fruct mic drăguț, cunoscut și sub numele de boabe de Panama, cireșe jamaicane și cireșe de Singapore, se spune că are proprietăți antibacteriene, ajută la calmarea durerii de gută, ajută la scăderea nivelului de zahăr din sânge, ajută la ameliorarea durerilor de cap și la scăderea febrei și este, de asemenea, o sursă foarte bună de vitamina C, un antioxidant puternic capabil să îndepărteze gripa și răcelile, iar ceaiul din frunzele sale chiar ajută la promovarea sănătății cardiovasculare!

Graviola ( Annona muricata)

Cunoscut în multe țări vorbitoare de spaniolă sub numele de Guanabana, acest fruct mare, spinos, verde, tropical, cu pulpa dulce, este folosit ca bază a numeroaselor băuturi și a altor alimente dulci, cum ar fi înghețata. Se spune că ar conține o mulțime de compuși ai acizilor grași numiți acetogenine, acest fruct puternic este acum utilizat pe scară largă în cercetare, în special pentru utilizarea lor potențială de întârziere sau chiar prevenire a dezvoltării cancerului! Carnea fructului furnizează în principal carbohidrați și este, de asemenea, ambalată cu doze abundente de acid ascorbic și numeroase vitamine B, cum ar fi niacina, riboflavina și tiamina, precum și fosfor, calciu și fier.

Papaya ( Carica papaya)

Un fruct care mai demult era rar și exotic, care crește în țările tropicale este acum disponibil pentru pasionații de fructe în majoritatea perioadelor anului. De obicei dulce, acest fruct vibrant, de obicei rotund, de culoare galbenă sau portocalie, atunci când este folosit local sub formă de piure ca loțiune, se spune că este benefic pentru promovarea vindecării rănilor și previne infecția produsa de arsuri. Cunoscut și pentru ameliorarea constipației, conținutul său ridicat de enzime digestive cunoscute sub numele de papaină ajuta peristaltismul și îmbunătățește și sănătatea digestivă. Pentru a evita bolile de inimă, nivelurile ridicate de potasiu și fibre ale papaya contribuie la reducerea riscurilor bolilor cardiovasculare.

Longan ( Dimocarpus longan)

De asemenea, cunoscut sub numele de Dragon’s eye sau Mamoncillo chino, longanul, denumit adesea „fratele mai mic al litchiului” în ceea ce privește gustul și aspectul său, este o sursă foarte bogată de numeroase vitamine, minerale și alți nutrienți diferiți. Folosit ca remediu natural pentru durerile de stomac datorită conținutului său de fibre, Longan ajută, de asemenea, la creșterea imunității și ajută la prevenirea diferitelor boli. Cu un conținut ridicat de vitamine B, se spune că ajută la calmarea sistemului nervos. Se spune, de asemenea, că au un conținut mare de acizi fenolici, care sunt și antioxidanți puternici.

Durian (Durio zibethinus)

Un fruct moale, suculent, care seamănă foarte mult cu jackfruit-ul în ceea ce privește aspectul, durianul este o sursă foarte bogată de fibre dietetice sănătoase, făcându-l astfel un laxativ  foarte eficient. În ciuda mirosului său foarte caracteristic, destul de neagreat în general, durianul ajută la legarea și eliminarea substanțelor cancerigene din intestin. Are un conținut bogat în minerale, cum ar fi mangan, cupru, fier și magneziu, fiind considerat o sursă naturală alternativă a acestor urme de minerale care ajută la menținerea sănătății sângelui. Durian, în stare proaspătă, este, de asemenea, bogat în potasiu, un electrolit foarte important responsabil pentru menținerea ritmului cardiac și a tensiunii arteriale.

Mangostan violet (Garcinia mangostana)

Acest fruct rotund purpuriu, cu un parfum distinct și un gust dulce, are diferite utilizări benefice: compușii săi antibacterieni naturali reduc și elimină multe probleme comune ale pielii, cum ar fi acneea, pielea grasă sau uscată , și chiar petele. Persoanele cu dureri de sciatică pot beneficia, de asemenea, de consumul acestui fruct delicios, deoarece conține și proprietăți antiinflamatorii. De asemenea, acest fruct nu conține absolut grăsimi saturate sau colesterol, ceea ce îl face un aliment vital pentru persoanele preocupate de greutatea în exces sau pentru cei care încearcă să slăbească.

Rodie (Pumica granatum)

Originar din Persia, acest fruct dens în nutrienți, bogat în antioxidanți, a fost venerat mult timp ca un simbol al fertilității, sănătății și vieții veșnice în timpurile străvechi. Un fruct de culoare roșie închis într-un strat exterior foarte dur, singurele porțiuni comestibile fiind semințele și sucul. Conținutul său fitochimic ridicat stimulează serotonina și îmbunătățește simptomele depresiei. Punicalagina, un compus unic pentru rodie, nu numai că ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge, ci ajută și la accelerarea topirii cheagurilor găsite în vasele inimii, cunoscută și sub numele de ateroscleroză, rezultând scăderea riscurilor sau infarct.

Mango (Mangifera indica)

Acest fruct foarte suculent, care crește în țările tropicale este considerat de unii oameni drept „Regele” tuturor fructelor. Nu numai că este bogat în vitamina C atât de necesară, dar ajută și la protejarea organismului împotriva cancerului. Fructul său fibros mărește activitatea digestivă a corpului prin arderea de calorii suplimentare, ajutând astfel la pierderea în greutate. Mango-urile conțin, de asemenea, niveluri ridicate de vitamina A, care favorizează vederea bună și ajută la prevenirea orbirii nocturne. Vitamina E pe care o conțin mango ajută la reglarea hormonilor, crește virilitatea și stimulează dorința sexuală a bărbaților. De asemenea, beneficiază femeile cu un conținut ridicat de fier, care este, de asemenea, de ajutor pentru cei care suferă de anemie sau pentru femeile aflate în stadiul menopauzei.

Apple (linia Malus)

Acest fruct rosu rosu din familia trandafirilor este unul dintre cele mai sănătoase produse alimentare pe care le poate mânca o persoană. Având un conținut ridicat de fibre și vitamina C, merele sunt unul dintre cele mai populare fructe cu culoarea roșie aprinsă și gustul adesea dulce. În interiorul aspectului său rotund, există numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi atenuarea mișcării iritabile a intestinului, gestionarea greutății, detoxifierea ficatului și reducerea riscurilor pentru bolile de inimă! Și peste toate, mestecarea acestui fruct delicios ajută și la albirea dinților și la prevenirea sau întârzierea cariilor dentare. Experții recomandă, de asemenea, ca pielea mărului să fie consumată împreună cu restul fructului.

Banana ( Musa x paradisiaca )

Clasificate de botanici ca fiind fructe-boabe, bananele nu sunt doar pentru maimuțe! Nivelurile sale ridicate de triptofan, un produs chimic care este transformat în serotonină (cunoscut și sub numele de „hormonul fericirii”) ajută la ameliorarea depresiei. Cunoscute popular ca sursă de potasiu, bananele sunt capabile să reducă tensiunea arterială crescută și să ofere protecție împotriva bolilor de inimă și a accidentelor vasculare cerebrale. De asemenea, are un conținut ridicat de fibre, făcându-l astfel un remediu popular pentru persoanele care suferă de constipație. Pentru persoanele cu diabet zaharat, bananele sunt utile în stabilizarea nivelului de zahăr din sânge și, de asemenea, s-a dovedit că reduce greața de dimineață, cu care se confruntă femeile însărcinate.

Struguri (Vitis vinifera )

Considerate de unii ca fiind „regina” fructelor, micuțele boabe inmagazineaza o concentratie foarte mare de substanțe nutritive care sunt foarte benefice. Sunt originari din Europa și din țările mediteraneene din apropiere, dar sunt acum cultivate în întreaga lume. Soiul de struguri roșii este cunoscut pentru a conține antocianine care se dovedesc a avea proprietăți antialergice, antimicrobiene și antiinflamatoare. Conținând în general o componentă puternică cunoscută sub numele de resveratrol, strugurii sunt esențiali în asigurarea protecției împotriva cancerelor de colon și de prostată, precum și a unor infecții virale și fungice. Sunt surse bogate de materiale pentru micronutrienți, cum ar fi cuprul, fierul și manganul, toate benefice pentru sângele sănătos.

Pepene verde (Citrullus lanatus)

Pepenii verzi sunt în mare parte apă (până la 92%) – dar fiecare mușcătură delicioasă a acestui fruct cu gust dulce nu numai că îl reîmprospătează pe cel care îl mănâncă, dar oferă și numeroase beneficii pentru sănătate. Fiind cunoscute pe scară largă ca diuretic natural, pepenii verzi s-au dovedit a fi de ajutor în eliminarea toxinelor din organism. In afara de astam citrulina, o componentă găsită în pepeni verzi, s-a dovedit că ajută la reducerea acumulării de grăsime în celulele noastre. Fiind bogat în beta-caroten, acest fruct colorat vibrant protejează și împotriva degenerescenței maculare și ajută la prevenirea orbirii nocturne. Conținutul de vitamina A menține, de asemenea, dinții sănătoși, pielea, membranele mucoase, precum și țesuturile moi și scheletice.

Share this post

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *